fredag 17. september 2010

Tolking av liket av Jon Jonsson. Fredrik Malvik Forbregd.

Denne novella er skrevet av Jon Jonsson i 1949.
Detta var ein av hannes siste verk etter at han gikk bort i 1951.
Novella handlar om ein gut som heter Arne, men ikkje minst om eg personen som forteljar om  livet og Arne, han er også Arnes beste venn. Arne, er ein gut midt i ungdomsåra likså hans venn, denne eg personen. Arne kom hem frå eit sjukehus opphald, der han var på grunn av ein auge sjukdom. Når han kom hem at så hadde han på seg ein kvit anorakk, og alle synast at detta var rart. Alle mobba han for dette  og for å ikkje få same skjebne som sin venn mobba denne eg personen Arne også, detta endar etter ukar og månadar med mobbing at Arne sprenger seg i lufta med dynamitt.

Temaet kommer veldig godt fram i denne teksten, mobbing! Arne blir et offer på grunn av anorakken.
Geografien seier meg at detta er ein bygd som som er litt isolert og alle kjenner alle.
Arne og eg personen er hovudpersonane i novella, men det er ein til egf meinar er litt sentral, Anders. Han som settar i gang mobbinga. Teksten innehelder ein kort innlending, med hovuddel og avslutning. Framstillinga av novella er kronologisk hele vegen og er veldig fortellande med nesten ingen direkte samtalar. Teksten er utan bildar og spennings kurva er ganske ”flat” det einaste vendepunktet er når Arne sprenger seg sjølv. Ordforrådet er ganske bredt og avansert til tider. Språket er nynorsk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar