fredag 12. november 2010

Beowulf, Fredrik Malvik Forbregd

B) eg skal skriva ein tekst om skilnadene mellom filmen og teksten Beowulf.  I filmen blir ikkje Beowulf’s barndom nemnt, dette kan ha noe med at han aldri var en stor tøff krigar med en spennande barndom, hans sanne eg kommar ikkje fram før han blir voksen, eller en eldre ungdom. En annan tydelig skilnad er at Beowulf blir framstilt som ein audmjuk mann som tenkjar før han handlar, i filmen er han ein mann som bjeffar tilbake på alle å tålar nesten ikkje kritikk, detta trur eg er fordi at filmskaparane vil framstilla helten som ein ”hardhaus” og ikkje ein audmjuk helt, detta er slik alle heltane blir framstilt, spesielt i norrøn mytologi. Han forteljar alle sine historier med ein smule overdriving og gjør alt for og bli husket, i motsetning til teksten der han gjør alt han kan for å bare være ein helt.
Det er mange små vridingar på detaljar i filmen frå teksten, så mange at i helinga så blir filmen ganske annleis. Noen eksemplar er at moren til grendel er stikk motsatt av eit grusomt monster fullt med raseri, og i staden for å drepe ho så ligger han me ho. Og da bil også sluten ganske annleis, det kommer ein drage i filmen også, men detta er guten til mora til grendel og Beowulf’s son.

Filmen har mange endringar i forhold til teksten. Eg syns at teksten blir meir gjennomført og sannsynelig enn filmen, sjølv om teksten også virke litt usannsynelig noen gongar så blir teksten best. Eg vart personleg skuffa over filmen på grunn av at helten visar så store manglar som helt i forhold til teksten når han ikkje klarar å styra seg. Eg synes filmen kunne vart gjennomført på mye betre måtar og blitt framstilt annleis. Men det er ikkje noko nytt at filmskaparane gjør om filmen til ein meir overdriven enn ein tekst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar